Handelsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle salg og leverancer samt tilbud, med mindre andet er skriftligt aftalt imellem parterne.
Persondatapolitik
Her kan du læse vores persondatapolitik
Generelle oplysninger
FunWheels.dk
C/O The Blue Office
Trindsøvej 6, 1
8000 Aarhus C (Kun administration)
CVR: 34818231
Telefon: (+45) 60 728 738
Email: hej@funwheels.dk
Web: www.funwheels.dk
Priser
Alle priser er i danske kroner inklusiv 25% moms, med mindre andet er angivet. Priserne er dagspriser. Når du handler med FunWheels indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til hej@funwheels.dk.
Bestilling
Der kan bestilles hele døgnet hos FunWheels.dk igennem hjemmesiden, 365 dage om året.
Betaling
Betaling kan enten ske ved bestilling af varer via kortbetaling med Dankort, Mobilepay, eDankort, Mastercard, Visakort, American Express eller ved forudbetaling via bank.( obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen).
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra FunWheels. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen fra vores lager, eller
- Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Ved betaling med debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Ved kredit kort, vil pengene først blive hævet fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Delbetaling med Anyday
Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
Levering
Levering sker fra dag-til-dag på lagervarer ved bestiling af nogle varer inden kl. 10.00 og andre varer inden kl. 13.00 (mandag-torsdag). Det står specifikt angivet under hver enkel vare, hvornår varen skal bestilles inden, for at vi kan tilbyde dag-til-dag levering. Afsendelse af varer sker fra vores lagre alle hverdage, levering i weekenden er ikke muligt.
Skulle der opstå forsinkelse eller fejl på leveringen, vil du straks blive informeret herom pr. e-mail eller telefon.
Vi anbefaler, at I undersøger varen straks ved modtagelse og kontrollerer at pakken/emballagen ikke har taget synlige skader under transport fra lager til kunde. I fald der er skader, bedes dette påført fragtbrevet, og pakken bedes “modtages med forbehold”.
Vi ser helst at du melder fragtskader senest 2 dage efter modtagelse.
Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet og ikke har angivet en alternativ leveringsmetode under bemærkninger som f.eks. “Må stilles i garage”, “Må leveres ved dør”, vil din pakke blive omdirigeret til nærmeste fragtcentral. Ønskes den leveret igen, vil der blive opkrævet et nyt fragtgebyr på kr. 100,- inkl. moms til fragtfirmaet.
Fragt
Levering foregår med enten GLS eller Danske Fragtmænd og gælder hele Danmark. Prisen på levering af paller og store pakker koster fra 100-300 kr. og kan ses når varen lægges i kurven/kassen inden du betaler. Levering gælder for brofaste øer og levering foregår til kantsten. Det påhviler modtager at sørge for indbæring/opbæring herfra.
Afhentning af varer
Afhentning af varer hos FunWheels er umiddelbart ikke muligt, da alle vores varer sendes direkte fra vores lager. Er det helt umuligt for dig, at få leveret varen på din adresse, bedes du venligst tage kontakt til vores kundeservice.
Produktinformation
Nogle varer kan leveres i forskellige farver og størrelser, har du ønske om f.eks. en bestemt farve som ikke i forvejen er angivet ved din bestilling, kan du i beskedfeltet, ved bestillingen, skrive dit ønske, som vi så vidt det er muligt vil efterkomme.
Kontakt vores kundeservice evt. for at sikre dig at vi kan levere din ønskede farve eller størrelse. Nogle varer kan af fragthensyn, ikke leveres 100% samlet.
Vores varer leveres med dansk manual. Dog kan nogle varer være med manualer og brugsanvisninger på engelsk.
Ansvarsbegrænsning
FunWheels er alene ansvarlig, hvis det følger af dansk rets ufravigelige regler.
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Såfremt en vare er returneret til reparation og FunWheels’s tekniske afdeling konkluderer at varen er defekt, vil denne blive sendt til reparation. Reparationstiden afhænger af presset på det pågældende værksted. Skønner FunWheels’s tekniske afdeling at varen ikke kan repareres ombyttes denne til en ny.
Såfremt FunWheels anmoder derom, skal køber returnere den angiveligt mangelfulde vare i forsvarlig emballage. FunWheels forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte.
Inden varen sendes retur til vores værksted vil vores tekniker i første omgang prøve at løse problemet via telefon eller alternativt sende dig en ny reservedel. Kan problemet ikke løses på denne måde og varen sendes til os, hvor der ingen fejl konstateres efter test, vil der blive påregnet et mindre gebyr for udført arbejde/test samt returfragten.
Inden varen sendes vil du blive gjort opmærksom på ovenstående gebyr og skal skriftligt acceptere dette inden
De 2 års reklamationsret omfatter ikke dele som er gået i stykker pga. kundens egne indgreb eller fejlmontering, fejl som er påført varen enten ved vold eller uautoriseret indgreb eller fejl påført varen pga. for dårlig emballering ved returnering.
Har du en vare som skal til reparation, bedes du udfylde et reparationsskema som du vil modtage fra vores kundeservice. Dette bedes udskrives og lægges i pakken med varen, som så sendes til vores værksted. Adressen får du ved at kontakte vores kundeservice.
Reklamationsperioden kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed, hvis varen har haft den holdbarhed, som man med rimelighed kan forvente.
For erhvervskunder
For erhvervskunder gælder det, at der er 12 mdr. reklamationsret på alle produkter købt hos FunWheels.
Ved erhvervskøb gives ingen fortrydelsesret.
Eventuelle fejl og mangler skal anmeldes til FunWheels straks kunden har opdaget fejlen eller manglen.
Viser det sig at varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Erhvervskunder opnår ikke ny reklamationsret ved reklamation og ombytning.
Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, enkelte foreninger, fonde og selvejende institutioner.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos FunWheels.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hej@funwheels.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelses af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for vores større biler som overstiger en bestemt vægt og derfor skal sendes med en fragtmand.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 300,-.
Varens stand, når du sender retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Ønsker du at returnere varen, skal du forrinden kontakte vores kundeservice på hej@funwheels.dk, hvorefter du vil modtage den adresse hvortil varen skal sendes til.
Sikkerhed
Personlige oplysninger givet til FunWheels bruges udelukkende til behandling af ordrer. Oplysningerne gemmes i en database, således at FunWheels ved senere handler/reklamationer hurtigt og nemt kan finde frem til kunden.
Kun hvor kunden selv aktivt har valgt at få evt. reklame e-mail tilsendt, vil oplysninger bruges i reklame øjemed. Følgende oplysninger oplyst af kunden gemmes hos FunWheels. Navn, adresse, telefon, e-mail. Derudover logges IP adresse hvorfra ordre afgives.
IP adressen bruges udelukkende i forbindelse med sager omkring svindel. FunWheels benytter sessions til at holder styr på en kundes indkøbskurv på et besøg på hjemmesiden. Denne session indeholder ingen personlige oplysninger, og vil blive slettet igen når kunden forlader hjemmesiden.
Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på FunWheels.dk skal du igennem 6 trin.
1) Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2) Indtast dine personlige oplysninger, eller log ind hvis du er eksisterende kunde
3) Vælg forsendelses/betalingsmåde
4) Godkend vores handelsbetingelser
5) Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
6) Sidst foretager du betalingen via betalingsvinduet
Copyright
FunWheels og dets partnere respekterer andres rettigheder. Hvis du mener, at dit arbejde er blevet kopieret på en måde der anfægter copyright, så tøv ikke med at kontakte os på hej@funwheels.dk.
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og sendes kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Download og print formularen her
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.01.2024.